Pojazdy studialne i prototypowe

Peugeot BB1 (2009)

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, we wrześniu 2009 roku, firma Peugeot zaprezentowała miejski pojazd oznaczony symbolem BB1. Jego nadwozie o nietypowych kształtach, przy długości całkowitej wynoszącej zaledwie 2,5 m mieściło cztery dorosłe osoby oraz przestrzeń bagażową o pojemności 160 dm3. Było to możliwe przy rezygnacji z tradycyjnej komory silnikowej, a dwa silniki elektryczne zostały zabudowane w tylnych kołach pojazdu. Zewnętrzna forma nadwozia budziła kontrowersje, ale zapewniała kierowcy dobrą widoczność. Zrezygnowano także z tradycyjnej kierownicy oraz pedałów i zastosowano kierownicę typu skuterowego. Duża wysokość pojazdu (1,6 m) wynikała z przyjęcia wyprostowanej pozycji kierowcy i pasażerów. W celu ułatwienia zajmowania tylnych miejsc szerokie drzwi boczne zostały zawieszone na swojej tylnej krawędzi i otwierają się „pod wiatr”. Lekka kapsuła nadwozia wykonana została z tworzywa sztucznego i osadzona na rurowej ramie nośnej.

Każdy z dwóch silników elektrycznych rozwijał moc 7,5 kW, co pozwalało na sprawne poruszanie się w ruchu miejskim. Zespół akumulatorów litowo-jonowych umieszczony w przestrzeni pod siedzeniami zapewniał zasięg pojazdu do 120 km. Dodatkowym źródłem energii były ogniwa fotowoltaiczne nowej generacji umieszczone w konstrukcji dachu. Były one przeznaczone do zasilania układu wentylacji i klimatyzacji wnętrza. Masa własna modelu BB1 (łączne z akumulatorami) wynosiła tylko 600 kg.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu